الأربعاء، 6 فبراير 2013

عن أشبـاح

- بس ..
- إسكت
- إسمعني بس لسه في ..
- قلتلك إسكت
- طب إنت مش عاوز تسمعني ليه
- علشان إنت كنت مرحلة وعدت وجه وقت اللي بعدك
- وهتسيبني بعد كل الفترة دي ؟
- غيرك قعد أطول منك ، الحكاية كلها إنك مهما فضلت معايا هييجي وقت وتمشي


- إنت عارف إن اللي بتعمله ده غلط
- آه
- طيب وبتعمله ليه
- علشان أنا عاوز أعمل كده
- بس إنت ملكش الحق في كده .. طالما في ناس جوّاك
- إنت عبيط ؟
- عبيط في إيه
- مفيش حد جوّايا ، كلهم ماتوا خلاص ، الله يرحمهم
- طيب في ناس بيحبوك
- دي زي أنا مش إخوان بس بحترمهم ؟
- يابني أنا بتكلم جد إنت بتهزر ليه
- مبقتش أفرّق بين الجد والهزار
- طيب ماشي في ناس بيحبوك
- هاتهم ليّا وساعتها هصدقك ومش هسيبك تمشي
- أومال كل اللي بتتكلم معاهم دول إيه
- أشباح .. أشباح كل واحد منهم هيسيبني ويمشي وساعتها هفضل لوحدي ، أشباح كل واحد منهم يا عاوز مصلحة يا إما فاضي وبيتكلم كده وخلاص يا إما عنده فراغ وحابب يتسلى ،  أشباح كل واحد فيهم كنت مخدوع فيه في يوم وواخد فيه مقلب ، اشباح بيفضلوا يتكلموا بالساعات وفي الآخر برجع وبنام لوحدي ومحدش فيهم بيسألني حتى على حاجة

...

هناك تعليق واحد: